Pagina's

zaterdag 28 augustus 2010

Friesland







Gisteren moest manlief voor zijn werk wat afleveren in Friesland . Ik besloot mee te gaan want dan konden we er gelijk een middagje uit van maken.

Ik vind het altijd leuk om onbekende plekken te bezoeken er gewoon wat rond te lopen en maar zien wat je tegen komt. Deze keer kwamen we een kassen complex tegen, gratis te bezoeken en met een heerlijke tuin waar je in kon zitten. De kleur van de kassen vond ik bijzonder, een mooie kleur groen die mooi bij de planten en de rest van het complex paste.

Na de kassen liepen we een winkeltje tegen het lijf KIEZZEL . Ze verkopen hier oude en nieuwe dingen. Ik kon mijn hart hier ophalen er was heel veel mooi oud serviesgoed. Ik was dan ook op slag verliefd op een oud koffie servies wit met bloementjes, na heel lang treuzelen heb ik het toch gekocht wetende dat dit iets was wat ik niet meer uit mijn hoofd zou krijgen. Ooit heb ik van dit soort een paar kleine schaaltjes gehad die ik verkocht heb op een rommelmarkt vanaf het moment dat ik ze verkocht heb ik spijt gehad, dus dit koffie servies gaat nooit meer weg!

8 opmerkingen:

  1. Leuk om zoiets onverwachts tegen het lijf te lopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weer zo'n mooie kleur groen, je hebt daar wel oog voor. Leuk servies, geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Alleen al dat een winkeltje Kiezzel heet... Geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O meid wat een geweldige foto's !!! dat groen spreekt mij zo aan !!!.....Friesland .........heerlijk wij gaan over twee weken een weekend......we gaan met de Karmann Ghia de 11 steden tocht rijden....en je je Ria stapt echt uit bij zulke winkeltjes hoor....het word een langgggg weekend !! hahahaha!! fijne zondag liefs Ria...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kiezzel is geweldig hé. Ik kom er regelmatig even binnen lopen, als mijn dochtertje zwemles heeft. Mooie foto's! En mooie aanwinst.
    Groetjes, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk om die groene kleuren steeds terug te zien in je blog. Mooi hoe je de details hebt vastgelegd.
    Leuk winkeltje!
    Groetjes
    Dani

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige foto's, het doet zelfs een beetje buitenlands aan, grappig!
    Ziet er goed uit dat winkeltje!
    Heerlijk dat je zo kunt genieten van je aankopen!
    Groetjes Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige foto's !
    En dat koffieservies zou ik ook nooit wegdoen !
    Fijne week,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen